Дизайн-код Житомира та Києва такий самий, за яким вже чотири роки перероблюється Москва

  У жовтні 2014 року на нашому сайті ми розміщували матеріал про те, що в Житомирі представили логотип міста , а через декілька днів — про те, що угледіли в ньому житомиряни: «…уже выбрали этот логотип? типа форекса ММСИС только  разноцветный?».

логотип Житомира

 Дійсно, дуже схоже. Чи не так? Цього разу мова піде про Архітектурно-художню концепцію зовнішнього вигляду вулиць та територій міста Житомира, затверджену у грудні 2016 року. Виявляється, вона тісно переплітається з дизайн-кодом Москви. Відрізняються вони лише одним розділом. Як відреагував на це російський дизайнер Артемій Лебедєв, студія якого розробляла дизайн-код столиці Росії, які підводні течії має нова Архітектурно-художня концепція Житомира? Саме на ці питання ми й шукатимемо відповіді в нашій статті.

  Варто зазначити, що в розробці Архітектурно-художньої концепції Житомира, спільно з департаментом містобудування та земельних відносин, взяли участь більше 10 рекламних агенцій міста. У процесі роботи, були вивчені та застосовані досягнення вітчизняного й зарубіжного досвіду у виготовленні та розміщенні інформаційних конструкцій. Концепція дозволяє та рекомендує до встановлення такі види інформаційних засобів:

– вивіски з окремих букв та знаків без підложки;

– вивіски, кожна буква або логотип якої відкидають власну тінь на площину фасаду. Вони можуть бути виготовлені з будь-якого матеріалу – метал, камінь, дерево чи скло, пластик (дозволено, але не рекомендовано);

– плоскі та об’ємні вивіски;

– світлові та несвітлові вивіски;

– вивіски з окремих букв та знаків з плоскою підложкою;

– лайтбокси;

– aфішні конструкції;

– панелі кронштейни;

– панелі кронштейни з вказівниками;

– таблички.

логотип Житомира

   «Дамы и господа, с нескрываемым удовольствием спешу сообщить о том, что составленный нами в соавторстве с ГлавАПУ Москомархитектуры Дизайн-код, по которому уже четыре года переделывается Москва (https://www.artlebedev.ru/moscow/design-code/), не стоит на месте, а получает развитие и применяется в новых городах.

  Несмотря на все сложности, трудности, политическую составляющую и разногласия, наш дизайн-код был принят сразу в двух украинских городах —  Киеве и Житомире.

  Это было непросто. Но у нас все получилось! Пользуясь случаем, хочу от всего сердца поблагодарить мэра Киева Виталия Кличко и мэра Житомира Сергея Сухомлина за смелость и всестороннюю поддержку нашего проекта.

  Про дизайн-код в Киеве: http://www.the-village.com.ua/…/257535-kyiv-vimogi-do-rozmi… (сам файл: http://kievcity.gov.ua/…/Posibnyk--z-rozmishchennya-vyvisok…)

  Про дизайн-код в Житомире: http://old.zt-rada.gov.ua/news/p6614 (сам файл: https://drive.google.com/…/0B2V4SAs8iOGpeDBaMFhHUllHSGs/view)», — написав нещодавно Артемій Лебедєв на власній сторінці у Facebook.

  Показово, що його публікацію коментують і житомиряни. Зокрема, користувач Kirill Shelest зазначив у своєму дописі: «Наконец-то! Я сам из Житомира, и очень давно слежу за Вашей, Артемий, деятельностью. Очень рад, что в моем родном городе Житомире появятся крутые дизайнерские проекты. Думаю, общественность будет готова сотрудничать с вашей студией на благо города. Я, в свою очередь, подписываюсь!».

Житомир лого

  n 0607171 2А тепер давайте ж розглянемо цю концепцію детальніше. В спільноті «Заметки о Житомире» на Facebook нещодавно з’явилася дуже пізнавальна публікація, яка розповідає багато цікавого про концепцію Житомира. Початок публікації багатообіцяючий — «Архитектурно-художественная концепция города Житомира. Всё, что вы хотели об этом знать, но боялись спросить». Далі — не менш цікава інформація.

  Спершу варто зазначити, що сама розробка концепції не коштувала місту ані копійки, оскільки цим займалася робоча група на безкоштовній основі. Концепція повинна була слугувати документом, за допомогою якого можна впорядкувати вивіски та рекламу на історичних будівлях. Та й розроблялася вона виключно для обліку об'єктів культурної спадщини (історичні та інші значимі для Житомира будівлі). Тобто, повний безкоштовний комплект для бізнесу. Але після завершення розробки, концепція була прийнята і затверджена для усіх будівель у місті (про що учасники робочої групи дізналися вже після затвердження). Це означає, що паспорт опорядження фасаду будівлі і повний комплект документів буде робити абсолютно кожен підприємець на кожен об’єкт комерційної нерухомості. Це може порушити середовище комерційної ідентифікації, яке саме регулюється.

  Разом із концепцією був затверджений і «Порядок розміщення інформаційних засобів (ред. далі — ІЗ) в місті Житомирі». Якщо детально вчитатися в нього та проаналізувати, то можна зрозуміти, що в ньому є багато суперечливих пунктів, які відкривають для чиновників безмежний простір для маневрів і, можливо, стануть корупційним фактором. Розглянемо деякі із пунктів «Порядку розміщення ІЗ в місті Житомирі», додаючи при цьому коментарі, які були й у публікації спільноти «Заметки о Житомире» на Facebook. 

  Пункт 3.2. «Архітектурно-естетичні вимоги до ІЗ». У природі не існує документу, який би описував архітектурно-естетичні вимоги. Будь-який чиновник може трактувати цей пункт за власним баченням, бажанням і «апетитом». Цей пункт взагалі варто було скасувати.

  Пункт 3.2.2. «ІЗ повинен бути виконаний якісно, на високому професійному рівні та відповідати сучасним естетичним вимогам». Знову те ж саме: не існує жодного документу, де були б прописані критерії професійного рівня і сучасних естетичних вимог. Цей пункт також зайвий, його теж варто було б скасувати. 

  Пункт 3.2.3. «Забороняється розміщення ІЗ методом фарбування та наклеювання безпосередньо на зовнішню поверхню фасадів». Цей пункт варто скасувати, бо він суперечить Архітектурно-художній концепції Житомира, де це дозволено.

  Пункт 3.3.3. «Світлове оформлення ІЗ не повинно засліплювати учасників дорожнього руху». Це зовсім нечітка, розмита норма. Повинна вказуватися яскравість з урахуванням шкали відстаней.

  Пункт 4.3. «До повідомлення (заяви) юридична або фізична особа-підприємець додає»:

  – «копії документів, що підтверджують право власності (користування) торговельною маркою (знаком для товарів та послуг), що розміщується на ІЗ». Цей пункт регулюється Законом України «Про авторське право і суміжні права» і не може бути пунктом цих правил;

   – «ескіз ІЗ з його конструктивним рішенням, який виконується суб'єктом господарювання, що має відповідний кваліфікаційний сертифікат — 2 екземпляри». Цей пункт відсторонює від роботи усі рекламні агенції, натомість відкриває дорогу виключно архітекторам, що по суті означає змову між ними. З тексту цього пункту потрібно прибрати «відповідний кваліфікаційний сертифікат»;

  – «у разі розміщення ІЗ на фасаді — паспорт опорядження фасаду з ІЗ;». Це зайве навантаження на підприємця (паспорт опорядження фасаду коштує від 6000 гривень). Варто замінити на «план розміщення конструкції» у вільній формі. Це, до речі, одна із головних претензій, яку виділили у публікації на Facebook;

  – «в ескізі має бути вказана інформація та зображення, які планується розмістити на засобі, включаючи логотипи, емблеми, герби тощо». Цей пункт суперечить ЗУ «Про рекламу», у якому сказано, що регулювання відбувається без втручання у форму і зміст.

  Завершується публікація наступними словами: «Це лише частина суперечливих пунктів, затверджених у “Порядку розміщення ІЗ в місті Житомирі”. Ці та інші правки вже передані в управління архітектури. Важливо, щоб вони були прийняті та внесені, інакше відкривається лазівка для вимагання, чи просто “репресій ” проти того чи іншого бізнесу».

Катерина Дейнека

Всі новини Житомира

 

Авторизуйтесь, чтобы получить возможность оставлять комментарии

ОСТАННІ КОМЕНТАРІ

 

 

 

 

 

 

 

 

Погода
Погода в Житомире

влажность:

давление:

ветер:

Go to top
JSN Time 2 is designed by JoomlaShine.com | powered by JSN Sun Framework