НЕДВИЖИМОСТЬ ЖИТОМИРА

Гімназія на Житомирщині відрізняється від інших: перевернутий клас, замість уроків — пари

Гімназія на Житомирщині відрізняється від інших: перевернутий клас, замість уроків — пари

   "Перевернутий клас", змішане навчання та блочна система, сучасні лабораторії фізики і хімії – єдині у місті й районі. А ще успішність дітей, тобто загальний бал по школі за півроку зріс на на 0,4.

 

  Почувши про такі цікаві і, погодьтеся, досить незвичні для школи речі, novograd.city вирішили поспілкуватись із директором опорного навчального закладу "Городницька школа І-ІІІ ступенів" Світланою Гончаренко.

kd 02031806 1

"Усе розпочалось 2016 року. Тоді ми виграли грант від USAID, до речі, єдині в області. Наша школа отримала 900 тисяч гривень на покращення матеріально-технічного стану. Це стосувалось і методики навчання, і технічного забезпечення, – розповідає директор. – Що ж ми зробили на 900 тисяч? Насамперед відремонтували санвузли, яким було 32 роки: замінили плитку, освітлення. Тепер у наших туалетах краще освітлення, ніж у класах. (усміхається). Встановили пандус, зробили один туалет для дітей з особливими потребами.

  Понад мільйон гривень, які також дали у рамках фінансування з гранту, витратили на матеріально-технічне забезпечення. А саме – оновили кабінет фізики, де нині сучасне лабораторне оснащення: проектор, ноутбуки для учнів, електронне обладнання. Подібна лабораторія є тільки в одній із шкіл Житомира. Також встановили нове обладнання і в кабінеті хімії. Окрім того, маємо лінгафонний кабінет іноземної мови, тобто на кожному столі є ноутбук і навушники. Закупили наочні посібники для кабінету біології, туди ж встановили нові стінку і парти. У кабінеті географії тепер є новенькі глобуси, карти".

kd 02031806 2

  Та це ще не все. Учителів цілий рік навчали новим методам і підходам до освітнього процесу, а директора – як керувати ефективно та принципам менеджменту.

 "Ми зустрічались із заступником міністра освіти, розповідали про свої проблеми, дослухалися до його порад. І найголовніше – нас вчили правильно створювати проекти, щоб здобувати кошти через різноманітні гранти.

  Для вчителів проводили різні фасилітації (Прим. авт. – фасилітація – це організація процесу колективного розв'язання проблем у групі, який керується фасилітатором (ведучим, головуючим). Це водночас процес та сукупність навичок, які дозволяють ефективно організовувати обговорення складної проблеми без втрат часу та за короткий термін виконати усі заплановані дії із максимальним залученням учасників процесу). Нас вчили змішаному навчанню, принципу перевернутого класу тощо. Тобто це зовсім інше, ніж вчать на курсах підвищення кваліфікації.

kd 02031806 3

  Та найголовніше – ми познайомились із представниками різних освітніх платформ, таких як "Про.Світ", "Ангели" тощо. Саме там ми і зустрілись із представниками Корпусу миру. А вже через них вирішили взяти участь у проекті, тож таким чином до нас відправили волонтера, вчителя англійської мови містера Вейна Сауда", – зазначає Світлана Гончаренко.

 Уже більше року Вейн працює у школі. Окрім традиційного викладання уроків, він веде гурток для дорослих, де вчить їх розмовної англійської. Влітку чоловік організував тренування з американського футболу, яке стало популярним не тільки серед хлопців, а й серед дівчат. Цей факт дуже здивував американця.

 "Ми з Вейном робили спільний проект для громадськості. Разом збирали гроші. Він допоміг і своїми коштами, і як наслідок – ми купили сміттєві урни на двір.

 От саме через такі різноманітні гранти і проекти ми навчились краще помічати звичайні речі. Та найголовніше – ми навчаємо цьому дітей", – каже директор.

kd 02031806 4

 Запитали ми Світлану Вікторівну її думку щодо нового закону про освіту:

 – Ви знаєте, завдяки таким грантам ми пішли поперед закону. Адже те, що пишуть у цьому документі, ми почали раніше втілювати в життя. Це передусім стосується нових підходів до начального процесу. Та основне, що наші нововведення подобаються дітям.

  – Що ж у вас такого цікавого у методиці навчання?

  – Насамперед, це змішане навчання. У чому ж суть. Клас ділиться на групи, кожній із яких вчитель дає завдання. Лише його виконавши, можна перейти до наступного етапу. І це досить добре, адже сьогодні найважливіше – навчити учнів самостійно вчитись і здобувати певні компетенції. Саме завдяки такому підходу діти самостійно опрацьовують матеріал, виконують завдання, вчаться знаходити спільну мову, розподіляти обов’язки, тренуються на певних вправах. А насамкінець їх чекає перевірочний тест, за результатами якого усі отримають оцінки. Таким чином у дітей з’являється мотивація.

kd 02031806 5

  Нині діти не хочуть вчитись, бо немає мотивації. Учнів 5-6 класів поки що не мотивує той факт, що вони колись вступлять до університету, але ж для цього потрібні знання. Їм треба, щоб мотивація була короткострокова: учень розуміє, що коли він виконає певне завдання, то в кінці уроку отримає оцінку. Отримають її всі, тому що буде тест. Ця атмосфера навчання, яка створюється під час уроку, не дає учневі тихенько відсидітись.

  Рівень знань відповідно у дітей підвищується, адже учень кожного уроку працює. Ці слова підтверджує той факт, що рівень успішності зріс на 4 десятих, і в середньому по школі зараз складає 7,3. Минулого року було – 6,9.

  Історично так склалось практично в усіх школах, що майже всі вчителі працюють більше з обдарованими дітьми – питають їх на уроках, задають ускладнене домашнє завдання і працюють в позаурочний час, адже ця дитина поїде на олімпіаду. А ті діти, що відстають, до 9 класу просто втрачають знання, та найголовніше – втрачають мотивацію і цікавість до знань. При вищезазначеній формі навчання такі діти так чи інакше вливаються в начальний процес.

kd 02031806 6

  Також дуже подобається учням метод перевернутого класу. Дітям додому задають новий параграф, а вже в класі вони його опрацьовують, виконуючи різні завдання, тести чи кросворди. Ще одна цікава форма навчання практикується від минулого року – у дітей не звичайні уроки по 45 хвилин, а... пари.

  Так вчитись легше, адже дитині потрібно готувати лише 3 предмети на наступний день, тому вона несе до школи 3 книжки. Та й вчителям набагато простіше. Педагог встигає дати теорію, практику і перевірити знання.

  – Уже більше року ви живете в об’єднаній громаді. Що змінилось за цей час?

  – Що нам дало ОТГ? Насамперед те, що наша школа стала опорним навчальним закладом. У нас є дві філії – Лучицька і Кленівська. Дітям цих шкіл теж стало цікавіше. Наприклад, уроки інформатики з 5 по 9 клас в учнів Лучицької школи проходять на базі нашого закладу. Щосереди наш автобус забирає школярів цієї школи і вони вчать інформатику на практиці, а не теорію, як було раніше. І батькам лучицьких дітей це подобається.

kd 02031806 8

  Ще один великий плюс новоствореної громади: цього року нам вперше вистачило матеріалів на ремонт, а також нам нарешті придбали всі будівельні інструменти, які потрібні для елементарних ремонтних робіт.

  Також статус ОТГ дає змогу брати участь у більшій кількості грантів і програм.

  Та окрім позитиву, в школі і проблем вистачає. Передусім потрібні нові меблі, а ще – змінити освітлення в класах і зробити ремонт у їдальні.

 "Це наші такі локальні проблеми, які хочемо за цей рік вирішити. Дякувати Богові, є кому підставити спонсорське плече. Нам завжди й в усьому допомагає депутат обласної ради Віктор Мельник", – насамкінець додала Світлана Вікторівна.

  Також того дня ми поспілкувались з іноземним волонтером Вейном Саудом.

kd 02031806 7

  – Я живу у Нью-Йорку, – розпочав американець, – у вересні 2017-го приїхав до України допомагати вивчити дітям англійську мову. З того часу лише раз їздив додому у відпустку. І ви не повірите, але я дуже хотів повернутися назад у Город-ницю. Тут тихо. Мені подобається, що українці мають багато традицій і звичаїв. Та найголовніше – люди тут простіші та відкритіші. У Нью-Йорку все зовсім по-іншому.

  Варто зазначити, що американські діти відрізняються від українських. Наприклад, я б ні за що в світі не вчив дітей в Америці, адже у тамтешніх школах небезпечно – учні агресивніші. Також у наших школах чергує поліція з собаками. Це все через те, що у нас навчаються діти різних національностей, які між собою ворогують. А в Городниці – діти добрі.

  На запитання, чим Вейн займається у вільний час, відповів: "Я проводжу багато часу на самоті і готую цікаві уроки".

Інна Попова, novograd.city

 

Оставить комментарий

Убедитесь, что Вы ввели всю требуемую информацию, в поля, помеченные звёздочкой (*). HTML код не допустим.

ПОСЛЕДНИЕ КОММЕНТАРИИ

marschrut

Погода
Погода в Житомире

влажность:

давление:

ветер:

BP link u

Loading...

Go to top