×

Предупреждение

JUser: :_load: Не удалось загрузить пользователя с ID 657.

Новий центр реабілітації АТОвців чи "ширма" для відмивання мільйонів з бюджету?

  Перетворення приміщень колишньої туристичної бази «Лісовий берег» у комфортний центр для інвалідів та учасників АТО, за словами голови Житомирської ОДА, є справою честі.

  Оглянувши реконструкцію, народні депутати з бюджетного комітету Верховної Ради назвали майбутній центр «житомирською Феофанією». Проте, витративши більше двох десятків мільйонів гривень, область може залишитися без грошей і без центру реабілітації. Будівля визнана приватною власністю дочірнього підприємства «Укрпрофтур», що залишає примарним подальше майбутнє роботи розхваленого центру. Втрачене державне майно Історія «Лісового берегу» розпочинається в далекому 1973-му році, коли на березі Тетерева з’являється туристична база.

Збудовані господарським способом дерев’яні корпуси в той час належали Житомирській обласній раді по туризму. У 1991 році Федерація незалежних (саме так вона називалась у той час) профспілок України разом з Фондом соціального захисту створює акціонерне товариство «Укрпрофтур». У його власність передаються десятки збудованих у радянські часи туристичних баз та готелів, включно з «Лісовим берегом». 
ok 11.10.20203jpg

  Перетворення приміщень колишньої туристичної бази «Лісовий берег» у комфортний центр для інвалідів та учасників АТО, за словами голови Житомирської ОДА, є справою честі Оглянувши реконструкцію, народні депутати з бюджетного комітету Верховної Ради назвали майбутній центр «житомирською Феофанією». Проте, витративши більше двох десятків мільйонів гривень, область може залишитися без грошей і без центру реабілітації. Будівля визнана приватною власністю дочірнього підприємства «Укрпрофтур», що залишає примарним подальше майбутнє роботи розхваленого центру.

  Втрачене державне майно Історія «Лісового берегу» розпочинається в далекому 1973-му році, коли на березі Тетерева з’являється туристична база. Збудовані господарським способом дерев’яні корпуси в той час належали Житомирській обласній раді по туризму. У 1991 році Федерація незалежних (саме так вона називалась у той час) профспілок України разом з Фондом соціального захисту створює акціонерне товариство «Укрпрофтур». У його власність передаються десятки збудованих у радянські часи туристичних баз та готелів, включно з «Лісовим берегом». 

ok 11.10.20365jpg

Фото: витягу про право власності на базу Лісовий берег від 13 вересня 2017 року

  Згідно з витягом, відповідний запис до державного реєстру нерухомості вносив Євген Баренко, який сьогодні один з керівників реєстраційного відділу Житомирської міської ради. - Якщо такі реєстраційні дії мали місце, вони виконувалися згідно з законом та жодних порушень в цьому не може бути, - повідомив у коментарі пан Баренко. Проте остаточну крапку в боротьбі за 7 847 кв. м приміщень ставити було зарано. Починаючи з осені 2016 року, прокуратура Житомирської області та Фонд держмайна взялися в черговий раз доказувати незаконність їх переходу в приватні руки.

  Халатність чи підробка Не дочікуючись остаточного рішення Феміди, Житомирська облдержадміністрація вирішила ініціювати реконструкцію будівлі «із застосуванням енергозберігаючих технологій». За проектом на утеплення фасаду, заміну вікон і дверей та інженерні мережі у 2017 році передбачали витратити 13,44 млн грн. При цьому основну частку коштів запланували отримати з держбюджету, подавши проект на фінансування до Державного фонду регіонального розвитку. Ігноруючи власні вимоги до подачі документів на обласний конкурс до 29 березня, необхідну проектно-кошторисну документацію по реконструкції погодили лише 11 травня.

  За 2 тижні міжвідомча комісія Мінрегіонбуду підтримує надання урядом з державного бюджету понад 9 млн грн. Ще 4 млн грн зобов’язалася виділити обласна рада. Серед поданих документів віднаходимо довідку, підписану директором департаменту містобудування та архітектури Житомирської ОДА. В ній Роман Щебетов стверджує, що фінансуватиметься «об’єкт комунальної власності Житомирської обласної ради». Жодного витягу або ж підтвердження щодо володіння обласною радою будівлею по вул. Чуднівське шосе, 1 не наводиться.

ok 11.10.4545jpg

   На початку липня 2017 року оголошується тендер, в якому беруть участь два учасники. Нижчу пропозицію ТОВ «Комфорт-Буд» відхиляють через наявність ряду невідповідностей. Перемогу здобуває ТОВ «Тетерів Будпроект» з пропозицією у 12,3 млн грн. Підписавши 21 серпня договір, через 19 днів від департаменту містобудування та архітектури підрядник отримує аванс у 3,69 млн грн. У наступні три місяці нічого не робиться, і лише в грудні «Тетерів Будпроект» звітує про виконання одночасно всіх робіт. У кінці року департамент декількома платежами виплачує за актами виконаних робіт решту – 8,61 млн грн. Проте навіть на сайті проектів ДФРР знаходимо звіти про виконання проекту, де реконструкція будівлі триває аж до березня та квітня 2018 року.  

ok 1600.10

Фото з проведення реконструкції станом на 13 березня (джерело сайт ДФРР)

  Розчерком пера Одночасно з магічно швидким виконанням робіт у стінах Житомирської ОДА «народжується» досить оригінальний документ. Ігор Гундич власним підписом 22 грудня 2017 року приймає у власність облдержадміністрації весь комплекс будівель вже фактично реконструйованої колишньої туристичної бази. Як свідчить інформація на офіційному сайту ОДА, текст підписаного документа з’явився 25 грудня 2017 р. Тобто через два дні після підписання.

ok 16.10.36963jpg

 Скріншот з Розпорядження № 513 від 22 12 2017 Однак кожен бажаючий може завантажити документ і, заглянувши у його властивості, знайти інформацію про автора та дату створення документа. За авторством o.gritsenko стоїть головний спеціаліст відділу діловодства та документообігу Оксана Гриценко.

  З точністю до хвилини збережена інформація про підготовку нею з 10-33 до 11-02 3 січня 2018 року даного документа. Тобто на офіційному сайті розпорядження мало б з’явитися не раніше опівдня 3 січня, а не 25 грудня, як це зазначено.


ok 11.10.6996jpgФото: архів сторінки з розпорядженням голови ОДА станом на 23 березня 2018 року

  Проте фактично текст розпорядження приховували впродовж 8 місяців. Про це свідчать й збережені копії архіву сторінки, де ви знайдете усі, окрім даного розпорядження. Станом на липень дізнатися текст розпорядження мені вдалося лише після направлення інформаційного запиту. Навіщо так ретельно приховувати всього лише один документ впродовж всього цього часу? Тому що рішення про прийняття у власність керівник ОДА прийняв самочинно без жодних на те підстав.

   – Ви ж самі бачите, як могло дочірнє підприємство «Укпрофтуру» стати власником туристичної бази за рішенням 1972 року про нагородження матерів-героїнь, – пояснює в коментарі заступник голови Житомирської ОДА Олексій Ясюнецький. - Обласна державна адміністрація як особа, яка має право здійснювати право власності держави. Ми (ред. – ОДА) знали, що це наше, але право не було оформлене. Ми оформили право (ред, – власності) за державою! Поспішаючи якнайшвидше захистити інтереси держави, облдержадміністрація вирішила не чекати на остаточне рішення з цього приводу від Верховного суду. Постановляючи своє рішення, суд  відмовив у скасуванні свідоцтва від 2001 року на право власності за дочірнім підприємством «Укрпрофтур». Незважаючи на визнання судами порушень при оформленні будівель у приватну власність, прокуратура та Фонд держмайна пропустили всі терміни з витребування майна у володіння держави.

  Однак реальним мотивом для прийняття розпорядження, скоріш за все, стала вкрай нагальна потреба щодо наявності правовстановлюючих документів для перерахування виконавцю 8,61 млн грн за виконані роботи. - Для того, щоб витратити бюджетні кошти, в тому числі через тендер, об’єкт робіт повинен бути на балансі замовника. Установа проводить ці роботи за рахунок капітальних витрат, передбачених у кошторисі за відповідним кодом класифікації видатків бюджету (КЕКВ), – розповідає Мирослава Примак, юрист ініціативи «За чесний тендер».

  – Після завершення робіт збільшується первісна вартість об’єкта, тобто будівлі, протягом усього строку використання на вартість витрат із цього поліпшення. Таким чином, здійснити реконструкцію приміщення за рахунок бюджетних коштів замовник може, якщо ця будівля перебуває у нього на балансі. На підтвердження такої гіпотези варто зауважити, що ані прокуратурі Житомирської області, ані Фонду держмайна України в судах не вдалося визнати недійсним попередній запис про право власності на будівлі за дочірнім підприємством «Укрпрофтуру». Зі свого боку Житомирська ОДА за трохи більш як годину з початку робочого дня не лише видала розпорядження, а й о 10 год 18 хв зареєструвала за собою право власності. 

ok 11.10.203653jpg

Фото витяг з Державного реєстру речових прав про володіння Житомирською ОДА приміщеннями туристичної бази "Лісовий берег" по вул. Чуднівське шосе, 1

   Для цього обрано не державну реєстраційну службу, а приватну регіональну філію Центру державної реєстрації. Хоча на момент реєстрації попередній запис про володіння дочірнім підприємством «Укрпрофтур» нерухомістю ніхто не скасовував, після реєстрації цього ж майна за Житомирською ОДА жодної згадки про попереднього власника не залишилося. Начебто раніше цим майном ніколи ніхто не володів. - Якби запис про власність «Укрпрофтуру» був, ні один державний реєстратор не зміг би внести реєстраційний запис, - зауважила начальник юридичного відділу облдержадміністрації Ірина Демидчук. – Це ж рівноцінно, якщо б  хтось прийшов з технічним паспортом та переоформив на себе чужу квартиру чи будівлю.

  Нескінченні тендери На цьому розтрата коштів з реконструкції приміщень по вул. Чуднівське шосе, 1 не зупинилися. У травні поточного року обласний департамент містобудування та архітектури оголошує чергову закупівлю на 8 млн грн з реконструкції приміщень Обласного медичного центру вертебрології та реабілітації. Запропонувавши 7,9 млн грн, переможцем даного тендеру в останній день травня знову стає все те ж товариство «Тетерів-Будпроект».

  Не дочікуючись підписання договору, 5 червня з цим же ж підрядником департамент містобудування укладає ще один окремий договір. За 554 тис. грн без проведення тендеру по тому ж приміщенню замовляються додаткові ремонтні роботи. На додаток, 16 серпня комунальна установа «Обласний медичний центр вертебрології та реабілітації», не оголошуючи відкритий тендер, заключає ще один прямий договір з «Тетерів-Будпроект». Заплановано додатково витратити 1,49 млн грн на ремонт їдальні, розташованої в центральному корпусі будівлі, яка підлягає реконструкції за виграні ще в травні фірмою кошти.

  - Той факт, що є два договори, укладені без процедури відкритих торгів та жодної інформації про зміни до проектної документації, може свідчити про те, що договори від 05.06.2018 року (на 554 917,20 грн.) та від 16.08.2018 року (на 1,4 млн.) укладені з недотриманням вимог законодавства, - переконана Мирослава Примак, юрист ініціативи «За чесний тендер». - Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування даного Закону. Та перевірити те, що на окремі договори немає нової проектної документації (чи об’єктивного внесення змін до первісної проектної документації), може аудиторська служба і, відповідно, встановити наявність чи відсутність порушення, – зазначає юрист.

  Окремої уваги заслуговують преференції для підрядника у вигляді попередньої оплати за матеріали та оплати практично всіх робіт. За графіком виконання робіт по виграній закупівлі на 7,9 млн грн проплати встановлені упродовж 7 місяців. Однак впродовж наступних після заключення договору днів підряднику сплачують спочатку 30% авансу, а згодом протягом трьох наступних тижнів загалом 7,83 млн з 7,9 млн грн. Тобто 99% суми від загальної вартості робіт. - Умови оплати і наявність авансу встановлюються в договорі. Якщо аванс перераховується до виконання робіт, то всі інші платежі можуть бути здійснені лише на підставі актів виконаних робіт. Таким чином, якщо оплата мала місце протягом 3 тижнів, то або роботи виконувались дуже швидко, або ж роботи почались раніше, що і сприяло їх швидкій оплаті, - переконана юрист ініціативи «За чесний тендер» Мирослава Примак.

  Редакція звернулася до директора «Тетерів-Будпроект» Анатолія Бондюка і отримала відмову в будь-якому коментарі про роботу підприємства. З діючою власницею товариства Іриною Самсонюк також нам не вдалося поспілкуватися. Варто зазначити, що до лютого 2017 року власницею «Тетерів-Будпроект» вважалася Олена Подік, а її чоловік, депутат Житомирської обласної ради Анатолій Подік, раніше керував підприємством. При цьому чинний на сьогодні директор товариства працював водієм Анатолія Подіка, а Ірина Самсонюк й досі займає посаду бухгалтера. Можна припустити, що депутат обласної ради продовжує впливати на роботу та неофіційно контролює роботу «Тетерів-Будпроекту», отримуючи як приватний підприємець за рахунок його роботи мільйонні прибутки.

  Не дивно, що саме Анатолій Подік з усіх депутатів Житомирської обласної ради регулярно з’являється під час будівельних робіт Обласного медичного центру вертебрології та реабілітації. Роботи виконує, отримуючи мільйонні передоплати, виключно «Тетерів-Будпроект». Матеріал підготовлено в рамках проекту «Сприяння прозорості влади у Західній Україні», що реалізовується ГО «Рівненський центр «Соціальне партнерство» за фінансової підтримки NED

Джерело: zt.20minut.ua

 

 

Последнее изменение Вторник, 16/10/2018

Авторизуйтесь, чтобы получить возможность оставлять комментарии

ОСТАННІ КОМЕНТАРІ

 

 

 

 

 

 

 

 

Погода
Погода в Житомире

влажность:

давление:

ветер:

Go to top
JSN Time 2 is designed by JoomlaShine.com | powered by JSN Sun Framework