НЕДВИЖИМОСТЬ ЖИТОМИРА

26 років томуу Житомирі під час будівництва тунелю ринула маса підмоченого лесу, який поховав у собі і прохідників, і обладнання

26 років томуу Житомирі під час будівництва тунелю ринула маса підмоченого лесу, який поховав у собі і прохідників, і обладнання

  У 1987 році у Житомирі почалися проектні роботи зі спорудження унікального для міста об'єкта - каналізаційного колектора глибокого залягання, який мав пролягати від каналізаційно-насосної станції-3 біля Чуднівського мосту до головної насосної станції на вул. Івана Гонти. Фактично це мав бути тунель шириною 1,5 і висотою до 2 метрів.

  Одним із ініціаторів будівництва був Володимир Федорович Нікулін - дуже ініціативний керівник, здібний інженер з нестандартним мисленням. Він хотів на великій глибині під поверхнею міста побудувати самоплинний колектор, який би не потребував перекачуючих станцій. Частина такого колектора (щоправда, неглибокого залягання) була побудована наприкінці 70-х - на поч. 80-х рр. вздовж берега річки Кам'янки. Колектор прийняв на себе стоки північно-західного району міста. Він і мав бути підключений до наступної дільниці цієї самоплинної споруди - тунелю глибокого залягання.

  Будівництво тунелю розпочалося у 1988 році зі Смолянки, де було споруджено виробничу базу і головний технологічний ствол. Цим стволом прохідники опустили в шахту забійне обладнання, щит, електровоз, що доставляв до ствола відпрацьовану породу. Через нього подавалися до тунелю стиснуте повітря, електроенергія, а також відкачувалася грунтова вода.

  Спочатку був побудований відрізок тунелю між головним стволом (район Єврейського кладовища) і проміжним стволом в районі перехрестя вулиць В. Бердичівської та Жуйко, потім - більш складний відрізок між головним стволом і головною насосною станцією.

  Під Смолянським майданом тунель будувався в надто складних гідрологічних умовах: він проходив ще й під руслом річки Путятинки. Наступна дільниця між вул. Жуйко та яром в районі вулиць Фещенка-Чопівського та Шевченка була майже побудована, але у 1993 році під час прохідницьких робіт трапилася трагедія: в тунель ринула маса підмоченого лесу, який поховав у собі і прохідників, і обладнання. Після цього роботи на будівництві тунелю припинилися.

Джерело: "Водопровід Житомира: 100 років історії" Г.Мокрицького

 Новини Житомира

    

Последнее изменение Среда, 13/02/2019

Оставить комментарий

Убедитесь, что Вы ввели всю требуемую информацию, в поля, помеченные звёздочкой (*). HTML код не допустим.

ПОСЛЕДНИЕ КОММЕНТАРИИ

 

 

 

 

marschrut

Погода
Погода в Житомире

влажность:

давление:

ветер:

BP link u

Loading...

Go to top