Чим було, тим і латали: на Житомирщині для ремонту дороги використали суміш для зимового посипання. ВІДЕО

  Для придбання нормального матеріалу в села просто немає грошей.

   На Житомирщині зробили дорогу із суміші, яка призначена для зимового посипання магістралей. На узбіччі вже посохла трава. І поряд є криниці. Селяни бояться за здоров'я та довкілля.

  Про це розповідає tsn.ua.

  Щоби з'ясувати ситуацію, знімальна група ТСН вирушила на місце події, разом зі спеціалістом-екологом із науково-дослідного дорожнього інституту.

  Роками тут були ями та болото, дорога не з найкращих у селі. Та нині, хоч іди, хоч їдь - порядок. Єдине, засипана дорога різниться з тією, яка в нормі - біла дуже. А все тому, що не простий гранітний відсів, а суміш для зимового утримання дороги.

  Пан Віктор - житель села Дідовичі, через яке проходить траса Київ - Чоп. Показує місця, де ще тиждень тому була не одна така гора, а декілька. Особливо наляканий чоловік, коли це може загрожувати здоров'ю. Через великий уміст солі, запевняє, вигоріла трава, всохла верба і навіть більше.

  "Три метри і криниця, якщо ось тут вигоріла трава, то це на наступний дощ буде в криниці", - каже чоловік.

  "Трохи багато солі. Піде дощ, вийдуть кури, нап'ються води і попадають", - говорить жителька села Валентина Пташник.

  За нову дорогу тут цілі дебати. Є чимало селян, які схвалюють такий ремонт.

  "Це не біда, це навпаки добре. Воно мені не заважає, ні в колодязі, ні ще десь", - каже жителька села Ніна Музика.

  На істину не претендуємо, та власну дегустацію води зробили. Місцеві жителі кажуть: різниці між тим, якою вода була раніше, до того як засипали дорогу і тепер не відчувають. Скуштуємо і ми. Перше враження: звичайна, нормальна вода. Що все гаразд, говорять і в районній держспоживслужбі. Бо брали проби з криниць, із ґрунту та повітря, каже сільська голова.

  "Зі спеціалістами говорила, що там практично солі було зовсім мало, процентів 5-10. Що цю суміш можна було висипати", - переконує сільська голова Дідовичів Тамара Мосійчук.

  Це неабияк здивувало Наталю Харитонову, яка за 20 років роботи в дорожньому науково-дослідному інституті таке бачить уперше.

  "На мою думку, це не економічно, і не екологічно. Це не те використання, щоб ремонтувати, латати ями. Для цього є в Україні стандарти. Жодна суміш не містить ніяких солей, ніяких хлоридів. Тому саме цю суміш, що лежить на дорозі, призначення її зовсім інше", - каже Наталія Харитонова.

  Збіглося так чи ні, та запит із села на підприємство, що утримувало суміш, пішов тоді, коли його вже планували закривати.

  "Керівник цієї фірми, що складувала, тепер не працює, Орищук Олександр. Зараз Новоград-Волинське ДЕУ обанкрутилося", - говорить місцевий житель Віктор.

  "Це ДЕУ-632, яке розташоване на нашій території. І ми попросили надати спонсорську допомогу. В них оце було тонн 100, може 120", - пояснила сільська голова Тамара Мосійчук.

  А щоби придбати таку кількість іншого, нормального матеріалу, каже Тамара Мосійчук, у села просто немає грошей. Тож, якщо люди масово не почнуть скаржитися на здоров'я та шкоду довкіллю, кількасот метрів солончака так і залишать лежати.

Сергій Моргун

Новини Житомира

       
 
Авторизуйтесь, чтобы получить возможность оставлять комментарии

ОСТАННІ КОМЕНТАРІ

 

 

 

 

 

 

 

 

Погода
Погода в Житомире

влажность:

давление:

ветер:

Go to top
JSN Time 2 is designed by JoomlaShine.com | powered by JSN Sun Framework