Новорічний сюрприз від КП «Житомирводоканал»

  У грудні житомирянам прийшли незвичні рахунки за воду. Окрім того, що сама платіжка виглядала не так як завжди, суми були без врахувань показників лічильників.

 

  Таких проблем з рахунками водоканалу раніше не спостерігалось. Механізм подання показників та відображення їх в рахунках працював бездоганно.

  З подачею показників лічильника через сайт також з'явились проблеми. Наразі, сайт пропонує повернутись до попередньої його версії та згадати старий пароль. Ми вирішили дізнатись, що за раптова проблема відбувалась з водоканалом. І не даремно. Виявилось, що за технічними складнощами стоїть бажання керівництва витратити кудись «зайвий» мільйон гривень.

  Чи то на водоканалі вирішили, що меж досконалості немає, чи що найголовніша проблема підприємства - це платіжки, але раптом вирішили замінити програмне забезпечення, що формує рахунки, яке до цього працювало багато років не викликаючи нарікань.

  Спочатку в ГО "Антикорупційний рух Житомирщини" вирішили  дізнатись ситуацію як звичайні споживачі за телефоном кол-центру, але, ймовірно, як і решту житомирян, нас відправили поспілкуватись з автовідповідачем. Досвід активістів офіційного спілкування з КП «Житомирводоканал» результатів ніколи не давав, тож у ГО "Антикорупційний рух Житомирщини" задіяли власні джерела. Так і дізнались, що водоканал вирішив перейти на нову програму і вже її закупив, а от коли житомиряни знову отримають адекватні платіжки невідомо.

  Щоб розібратись з технічними деталями, активісти звернулись за коментарем до розробника попередньої програми  — ТОВ «МІЦ». На підприємстві нам повідомили, що водоканал дійсно відмовився від користування програмним забезпеченням МІЦ. В листопаді 2019 року від водоканалу надійшов офіційний лист про те, що з 19 грудня підприємство переходить на нове програмне забезпечення, посилаючись на те, що існуюча програма не відповідає вимогам водоканалу. Проте, у МІЦ заявляють, що давно були готові вдосконалити програмне забезпечення, але сервер комунального підприємства настільки застарілий, що технічно це було зробити неможливо.kd30121907 1

  ГО "Антикорупційний рух Житомирщини" принагідно вирішила розібратись як взагалі працює в Житомирі білінгова система. Виявляється у 2002 році виконком Житомирської міської ради ухвалив рішення №502 про створення єдиної системи обліку та оплати населення за спожиті енергоносії та комунальні послуги. На основі рішення був проведений конкурс.  Тоді перемогло ТОВ «МІЦ», в якому частку 25% має житомирський виконком. З того часу в Житомирі почала працювати єдина база даних, яка об'єднує інформацію про всіх споживачів та надавачів комунальних послуг (зараз також керуючі компанії та частину ОСББ), відділи субсидій, реєстр виборців. Доступ до бази мають 14 банків Житомира та Укрпошта, що значно спрощує оплату комунальних платежів. Водоканал та теплокомуненерго надають одні з найбільших масивів даних. З переходом водоканалу на інше програмне забезпечення, робота єдиної бази даних буде порушена. Можуть виникнути складнощі у нарахуванні субсидій, ускладнення оплати послуг водоканалу через банківські відділення. Водоканал не зможе працювати з архівними даними, що створить проблему при роботі зі споживачами. Коли ж нове програмне забезпечення почне працювати нормально і житомирянам приходитимуть адекватні рахунки — невідомо.

  Інше питання в цій історії — кошти, які водоканал заплатив за програму. Загалом, програмне забезпечення та його підтримка на рік поки що обійдеться комунальному підприємству у майже 1 млн 200 тис грн.  «Поки що», оскільки непоодинокі випадки у житомирських комунальників, коли ціни за придбані товари чи послуги вже після укладання угод раптом зростають за умовами додаткових угод. Придбали програму і її обслуговування без тендера у харківської фірми ТОВ «Науково-виробниче підприємство «Автоматизація та системи». При цьому у фінплані водоканалу на цей рік кошти на такі витрати передбачені не були. Тож купувати програму підприємство не мало права.

  До речі, обслуговування вже існуючої програми, розробленої МІЦ, коштувало близько 50 тис грн на місяць. При цьому кошти сплачував не безпосередньо водоканал. Відрахування здійснювала фінансова установа, в який споживач оплачував рахунок.

  Чому ж це все таки КП «Житомирводоканал» без нагальної потреби потратив на нову програму та її обслуговування? При цьому ще й руйнуючи загальноміську білінгову систему та створюючи незручності для житомирян. Нам стало відомо, що ТОВ «МІЦ» вже звернувся до міського голови Сергія Сухомлина з проханням розібратись в ситуації та уникнути руйнування системи, яка довгі роки без нарікань працювала в Житомирі. ГО "Антикорупційний рух Житомирщини", в свою чергу, продовжить стежити за ситуацією.

Джереоло: insider.zt.ua

Новини Житомира

   

Последнее изменение Понедельник, 30/12/2019

Авторизуйтесь, чтобы получить возможность оставлять комментарии

ОСТАННІ КОМЕНТАРІ

 

 

 

 

 

 

 

 

Погода
Погода в Житомире

влажность:

давление:

ветер:

Go to top
JSN Time 2 is designed by JoomlaShine.com | powered by JSN Sun Framework