Чи бути Малинському округу?

  На державному рівні триває активне обговорення та впровадження адміністративно-територіальної реформи регіонального і субрегіонального рівнів. Задекларована мета реформи - розвиток громад у нових трирівневих адміністративних межах.

   Карантин диктує свої правила, тому обговорення реформи нині відбувається дистанційно. Як цей процес сприймають на місцях і чи взагалі згодні зі запропонованою методикою, цікавимося у тих, хто перш за все має відчути результати змін.

  Житомирська облдержадміністрація на розгляд Міністерства розвитку громад та територій подала пропозицію про створення на субрегіональному рівні п'яти округів (районів) з центрами в містах Житомирі, Бердичеві, Коростені, Новограді-Волинському та Малині. Утім, у профільному міністерстві та парламентському комітеті тривають дискусії стосовно доцільності створення п'ятого, Малинського, округу. Чиновники розглядають можливість приєднання цієї території до Коростенського округу і створення лише чотирьох  районів.

  Своє бачення висловили міські голови Малина - Олексій Шостак та Коростеня - Володимир Москаленко.

  - На місцях проблем у сприйнятті реалій немає, а є такі прості речі, як факти, - зауважив Олексій Шостак. - Наприклад, не можна проігнорувати того, що Малин є містом обласного значення з тисячолітньою історією та 27-тисячним населенням. Інфраструктура нашого міста здатна забезпечити додаткові та вже надає державні й інші послуги субрегіонального рівня жителям сусідніх районів. У місті створено міжрайонний суд, у такому ж режимі функціонують і фіскальна служба та митниця. Малинська міська лікарня та її пологове відділення надають послуги й мешканцям інших районів, і це надзвичайно актуально в умовах пандемії. Транспортна інфраструктура міста представлена міжнародною автомобільною трасою Київ - Чоп та станцією Південно-Західної залізниці, яка здатна забезпечувати обслуговування регіону. Місто має значний фінансово-економічний та інвестиційний потенціали. Ми вже протягом п'яти років поспіль утримуємо лідируючі позиції в обласній оцінці діяльності. Це значить, що можемо передати позитивну динаміку розвитку та поштовх і суміжним територіям, схожим за проблематикою та структурою. Додатковим аргументом на користь створення району з центром у місті Малині є те, що місто є центром виборчого округу, тобто логістика в плані доступності до центру прорахована та відпрацьована десятиліттями на державному рівні. І тут буде доречно, якщо доступність для людей сфери державних послуг стане вирішальним фактором під час прийняття рішення про укрупнення районів. Таку ж позицію займає обласна державна адміністрація, яка у своєму поданні визначила створення саме п'яти  округів (районів). 

  Пропозиція області підкріплена і відповідним висновком НАН, в якому зазначається доцільність створення п'яти округів. Народні депутати, які представляють Житомирщину в Верховній Раді, також підтримують таку форму субрегіонального рівня. Сподіваюся, до всіх цих аргументів прислухаються і на державному рівні, адже завдання влади - покращити наше життя, а не ускладнити його. 
Будь-яке інше рішення жителями і нашого, і сусідніх районів буде сприйняте як помилкове, що значно вплине на рейтинг провладної партії в регіоні, - зазначив Малинський міський голова Олексій Шостак.

  Володимир Москаленко закцентував увагу на такому:

  - Місто Коростень має належну інфраструктуру для забезпечення функціонування центрів надання державних та інших послуг. Водночас, якщо об'єктивно оцінювати варіанти з п'яти чи чотирьох районів, очевидним є той факт, що запропонований у рамках чотирьох районів Коростенський район покриває майже половину області. Звідси випливає багато недоліків та незручностей для громадян. Передусім, це велика кількість населення. Потрібно буде створювати додаткові центри та служби, а це, відповідно, - додаткове фінансове навантаження на бюджети всіх рівнів. Ще одним аргументом не на користь великого району є його площа, яка нівелює поняття доступності. Віддаленість окремих населених пунктів до центру сягає 100 і більше кілометрів. В умовах відсутності нормальних доріг та транспортного сполучення прості люди втрачатимуть саме в мобільності, оперативності отримання державних послуг, а отже - і в їх доступності. Якщо говорити, що всі реформи робляться для людей, то висновок - очевидний: потрібно щось коригувати або міняти. І на цьому фоні саме модель, яку подавала обласна державна адміністрація і яку ми підтримуємо - про створення п'яти районів, один з яких - з центром у місті Малині, є більш прийнятною та такою, що відповідає інтересам мешканців. Наші сусіди мають для цього весь необхідний потенціал та ресурс. Ми на місцях об'єктивно володіємо ситуацією і несемо в межах повноважень відповідальність за добробут наших людей. Хочеться сподіватися, що і на державному рівні до нас мають дослухатися, адже завдання в нас - спільні, отже, і рішення мають бути узгоджені, - підкреслив Володимир Москаленко.

  Як бачимо, позиція в області щодо особливостей адміністративно-територіальної реформи - консолідована. Муніципалітети, органи державної влади, депутати всіх рівнів, від місцевих до народних, - єдині: в області має бути п'ять районів (округів) субрегіонального рівня. Про це в один голос зазначають і мешканці декількох районів. Але чи почують їх?

Богдан ЛІСОВСЬКИЙ для golos.com.ua

Новини Житомира

 

Авторизуйтесь, чтобы получить возможность оставлять комментарии

ОСТАННІ КОМЕНТАРІ

 

 

 

 

 

 

 

 

Погода
Погода в Житомире

влажность:

давление:

ветер:

Go to top
JSN Time 2 is designed by JoomlaShine.com | powered by JSN Sun Framework