Освітня субвенція для громад Житомирщини: недостатність 25 млн.грн.

Освітня субвенція для громад Житомирщини: недостатність 25 млн.грн.

  На початку року АМУ провела опитування органів місцевого самоврядування щодо пропозицій до освітньої Формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами.

  За попередніми розрахунками консультанта з бюджетних питань Асоціації міст України Сергія Гаращука, який працює на Житомирщині в межах проєкту «ПУЛЬС», загальна недостатність по освіті у 2021 році складає близько 40 млн.грн для місцевих бюджетів Житомирської області, в тому числі освітньої субвенції – 25 млн.грн.

  40% опитаних громад зазначили прогнозований дефіцит освітньої субвенції у 2021 році та роз'яснила,  до чого призводить недостатній обсяг освітньої субвенції:

  • запроваджується негативна практика «безкоштовних замін» або уроків, з яких «відпустили» учнів, що призводить до погіршення якості освіти;
  • для учнів початкової школи вкрай не вистачає груп подовженого дня. 
  • видатки на забезпечення індивідуальної форми освіти лягають на місцеві бюджети, що складає в межах 3-5% річного фонду заробітної плати;
  • передбачені надбавки педагогічним працівникам виплачуються лише мінімального розміру, що не сприяє підвищенню соціального статусу вчителів.

  АМУ обґрунтувує необхідність внесення змін до Формули та представила відповідні пропозиції АМУ:

передбачити окремі показники:

збільшити коефіцієнти:

зменшити РНК (розрахункова наповнюваність класів)

-          для вихователів груп подовженого дня;

-          для педагогічного патронажу;

-          для заміни тимчасово відсутніх педагогічних працівників;

-          передбачити показники на утримання пансіонів при ліцеях.

-          поділу класу на групи при вивченні окремих предметів та розрахунку;

-          на утримання іншого педагогічного персоналу (окрім учителів).

зокрема, застосовувати окремі коефіцієнти для розрахунку середньої наповнюваності класів шкіл, які розташовані в сільських населених пунктах міських територіальних громад.

  Крім того, АМУ має пропозиції щодо внесення до Формули показників, які стосуються забезпечення функціонування закладу освіти:

  • на непедагогічних працівників;
  • на харчування пільгових категорій дітей (особливо це стосується громад, що розташовані поблизу лінії розмежування з тимчасово окупованими територіями Донецької та Луганської областей);
  • на енергоносії.

  Асоціація міст України відстоює позицію, що визначення обсягів освітньої субвенції в держбюджеті має відбуватися:

  • на чітких правових підставах: а) на основі Формули, затвердженої до прийняття держбюджету; б) у Формулі необхідно врахувати усі нормативно-правові акти, які регулюють процес надання освіти, щоб забезпечити їх виконання на базовому рівні;
  • за Формулою, яка дозволяє забезпечити потреби освітньої галузі громад в повному обсязі (забезпечення повної загальної середньої освіти не повинно залежати від спроможності громад), а також надає можливість підтримати мережу закладів освіти, що знаходиться в стані оптимізації;
  • з врахуванням особливостей різних типів громад, що утворилися у 2020 році у зв’язку із новим адміністративно-територіальним устроєм (необхідні нові статистичні дані для визначення щільності учнів, інтервалів для різних коефіцієнтів тощо);

  ► Презентація «Пропозиції Асоціації міст України щодо вдосконалення Формули розподілу освітньої субвенції» (переглянути).

Новини Житомира

 

Авторизуйтесь, чтобы получить возможность оставлять комментарии

ОСТАННІ КОМЕНТАРІ

 

 

 

 

 

 

 

 

Погода
Погода в Житомире

влажность:

давление:

ветер:

Go to top
JSN Time 2 is designed by JoomlaShine.com | powered by JSN Sun Framework