×

Предупреждение

JUser: :_load: Не удалось загрузить пользователя с ID 525.

У Всесвітній день захисту прав споживачів житомирян закликають захищати право на повітря без тютюнового диму

За результатами громадського моніторингу, проведеного до третьої річниці дії закону про заборону куріння

n 1603168258у закладах ресторанного господарства(16 грудня 2015р.), порушників серед Житомирських закладів не знайдено. 

Відповідно до моніторингу, попереднього року рівень порушень складав 6%. Щоб підтримати таку позитивну тенденцію, потрібні активні дії з боку споживачів. Тому до Всесвітнього дня захисту прав споживачів, який щороку відзначається 15 березня, громадськість розпочинає інформаційну кампанію щодо інструментів захисту споживчих прав, у першу чергу права на повітря без тютюнового диму.

Дієвим засобом захисту споживчих прав є написання скарг на заклади-порушники до Державної інспекції з питань захисту прав споживачів.

 За 2015 р. Держспоживінспекція перевірила 69 суб’єктів господарювання щодо дотримання ними антитютюнового законодавства, порушення були встановлені у 34,8% випадків. 88,9% порушень – це розміщення попільничок або куріння у приміщеннях закладів ресторанного господарства. Держспоживінспекція оштрафувала порушників на 62 тис. грн, із них сплачено до Держбюджету 45,1 тис. грн.

Крім того, у 2015 р. територіальні органи Держспоживінспекції розглянули 38 скарг від споживачів стосовно виконання антитютюнового законодавства.

Експерти з контролю над тютюном закликають житомирян не травитися тютюновим димом, а захищати своє право на чисте повітря.

Що необхідно зробити?

По-перше, вимагайте книгу скарг, і записуйте в неї свою пропозицію або скаргу на те, що у приміщенні курять. Книга скарг є офіційним документом, але вона не є підставою для накладання штрафу. Через книгу скарг можна домогтися спілкування з адміністрацією.

По-друге, напишіть скаргу у контролюючі органи, зараз це Державна інспекція України з питань захисту прав споживачів, у майбутньому вона буде мати іншу назву, але суть її діяльності не зміниться.

Нещодавно було надано можливість споживачам подавати скарги в електронному форматі, і скарга, надіслана з комп’ютера або мобільного, має таку ж юридичну силу, як і паперовий документ. Це нововведення значно полегшує комунікацію споживачів, клієнтів і контролюючих органів. Тобто звернутися до контролюючих органів зі скаргою можна такими шляхами:

  • подати електронну скаргу до Державної служби з питань захисту прав споживачів на веб-сайті у розділі «Віртуальна приймальня»;
  • надіслати скаргу на електронну адресу Державної служби з питань захисту прав споживачів:  Адрес электронной почты защищен от спам-ботов. Для просмотра адреса в вашем браузере должен быть включен Javascript. ;
  • надіслати скаргу поштою на адресу:  03680 м. Київ-150, вул. Горького, 174.

У тексті скарги необхідно вказати юридичну особу, юридичну та фактичну адресу суб’єкта господарювання. Без зазначення цієї інформації Вашу скаргу не задовольнять. Ця інформація є у фіскальному чеку й у книзі скарг та пропозицій, що міститься у куточку споживача закладу та має бути надана на вимогу клієнта.

Законодавство про заборону куріння в закладах харчування ресторанного господарства діє в Україні вже три роки. Не курити в ресторані вже стало соціальною нормою, яка позитивно сприймається і курцями, і некурцями. Проте є заклади, які порушують закон. Із метою звернути увагу громадян до цієї проблеми активісти ГО «Життя» створити короткий відеоролик, який показує абсурдність куріння у приміщеннях.

Последнее изменение Среда, 16/03/2016

Авторизуйтесь, чтобы получить возможность оставлять комментарии

ОСТАННІ КОМЕНТАРІ

 

 

 

 

 

 

 

 

Погода
Погода в Житомире

влажность:

давление:

ветер:

Go to top
JSN Time 2 is designed by JoomlaShine.com | powered by JSN Sun Framework