У трамвайно-тролейбусному управлінні бардак?

  Нещодавно на комунальному підприємстві «Житомирське трамвайно-тролейбусне управління» закінчилась перевірка контрольно-аналітичним відділом Житомирської міської ради.
  На інформаційний запит комунальне підприємство надало нам копії актів перевірки. Проаналізувавши, ми вирішили, що громадськість має знати про те, що відбувалося на комунальному підприємстві. Шкода лише, що перевірку проводили за період з 01.01.2018 року по 30.09.2018. Можливо, вдалося б знайти багато цікавого ще, - розповідає "Антикорупційний рух Житомирщини".
   
  Як зазначили аудитори, в ході перевірки ними було встановлено недоліки в управлінні підприємством, які зумовили ряд порушень. Якщо охарактеризувати простими словами – хаос або бардак.
 
  Звіти «від руки» та деталі нарахування премій
 
  Зокрема, на підприємстві порушувався порядок ведення первинного та бухгалтерського обліку. Це стосується як оформлення, так і зберігання документів. Значна частина документів оформлювалася «вручну». Окрім того, ведення обліку проводилось за допомогою програмних продуктів, які незахищені від будь-яких втручань, як внутрішніх, так і зовні. Тобто теоретично інформацію можна було змінювати або «зливати» стороннім. За впровадження програмного продукту «1с» заплатили, однак на підприємстві воно не працює і досі.

  В цілому за 9 місяців 2018 на підприємстві не було забезпечено належного документування та обліку операцій з виготовлення, ремонту та модернізації основних засобів на суму щонайменше 8 мільйонів 676 тисяч гривень, з них – створення нового об’єкту власними силами на суму 3 мільйони 196 тисяч – контактна мережа по вул. Промисловій.  

  Були також і питання щодо документального оформлення, достовірності та захищеності даних щодо обліку нарахування та виплати заробітної плати працівникам. Були зафіксовані факти нарахувань надбавок та доплат на підставі додатків до колективних договорів, які вже втратили чинність. Також недотримання вимог законодавства щодо пропорційної виплати заробітної плати. Паралельно з цим були знайдені факти завищення нарахування премії керівником підприємства. Зокрема у діях колишнього керівника КП «ЖТТУ» Олега Таможського, який на думку аудиторів, мав можливий «приватний інтерес», встановив сам собі надбавку до заробітної плати.

  Допущено непоодинокі факти неправомірного визначення та встановлення посадових окладів окремим працівникам. Умовні втрати бюджету за 9 місяців 2018 року можуть складали 830 тисяч гривень. Крім того, аудитори зазначають, що такі дії керівника підприємства можуть бути розцінені як надання переваг окремим працівникам.

  Ще одне порушення, на думку аудиторів, є те, що земельні ділянки, які належать підприємству (загальна площа 11,6183га), не відображені в обліку земельних ділянок взагалі. Згідно з експертно-грошовою оцінкою земельних ділянок їх вартість станом на 02.02.2016 року становить 98 мільйонів 133 тисячі гривень.

  Неефективне та нецільове використання бюджетних коштів

  Знайшли аудитори також і непоодинокі факти не оприлюднення звітів про укладені договори від 50 тисяч гривень в системі електронних закупівель. Окрім того на підприємстві не було єдиного підходу до оформлення тендерних документів. Були також знайдені факти вибору на тендерах учасників, які пропонували не найбільш економічно вигідну ціну.

  Було за цей період на підприємстві є неефективне та нецільове використання бюджетних коштів. Зокрема працівники підприємства не змогли підтвердити використання 3 мільйонів 196 тисяч гривень на будівництво контактної мережі на вул. Промисловій; 1 мільйон 494 тисячі – кошти на придбання та списання вузлів, агрегатів, матеріалів для проведення капітальних ремонтів; сплату на користь ПАТ АБ «Укргазбанк» коштів у сумі 200 тисяч 206 гривень відповідно до акту наданих послуг без № та дати складання акту в складі «компенсація страхового платежу по Договору добровільного страхування».

  Що там з валідаторами?

  Як зазначили працівники контрольно-аналітичного відділу міської ради у своєму звіті, протягом перевірки їм так і не вдалося встановити точну вартість частини валідаторів через відсутність первинних документів. Окрім того, на їх думку, закуплена «Автоматизована система оплати проїзду – АСОП» у видатковій накладній по номенклатурі відрізняється від номенклатури визначеного товару у договорі. Тому можна зробити висновок, що це різні АСОП.

  Згідно з рекомендаціями, які були надані КП «ЖТУУ» до виконання, необхідно розглянути і внести зміни в діючі договори, які не містять істотних умов. Наприклад, договір про організація та обслуговування АСОП з КП «Житомиртранспорт» та договори на інформаційно-технологічний супровід програмного продукту 1С з СРД ФО Стриженко Г.О. КП «ЖТТУ» необхідно переглянути порядок приймання та оформлення отриманих послуг, а у разі необхідності виставити претензію за їх неналежне виховання.

  Ситий голодного не розуміє

  Порушення були знайдені також і у роботі їдальні підприємства. Зокрема, відсутність медичних книг, неналежна розробка та ведення технологічних карт, наявність арифметичних помилок у товарних звітах, недотримання вимог чинного законодавства в оформленні касових операцій, які передбачають значні фінансові санкції. Не отримали аудитори також жодних документів, підтверджуючих якість продуктів харчування, закуповувалися вони на Житньому ринку. Працівниками їдальні підприємства не змогли підтвердити документами витрати на загальну суму 1 мільйон 727 тисяч гривень. Окрім того, було знайдено факти завищення цін. Згідно з результатами вибіркової перевірки, завищена ціна на одному кг, наприклад, абрикосів становила 26-25 гривень, вишень – 25-30, сливи – 21-12. І це лише на одному кілограмі.

  Закупівля автобусів

  Були знайдені і певні «цікаві» речі при закупівлі автобусів у лізинг, а точніше – при оплаті. Як виявилося, усі платіжні доручення були підписані підписом, який був несхожим на підпис екс-керівника КП «ЖТТУ» Андрія Нечуйвітра (аудитори порівнювали підпис з тим, який був наявний у його контракті). Більше того, є платіжні доручення, де Нечуйвітер виступає стороною лізингоодержувача (тобто КП «ЖТТУ»), коли офіційно на підприємстві він вже не працює, але підпис стоїть Олега Таможського. Взагалі дивна ситуація з підписами, як зазначають у своєму звіті аудитори, непоодинока. За цей період вони знайшли чимало актів виконаних робіт, договорів та інших документів з підписом несхожим на підпис тодішнього керівника Андрія Нечуйвітра.

  Загалом, якщо підсумувати, то були знайдені факти викривлення фінансової, статистичної, податкової та іншої звітності підприємства, яка тягне за собою штрафні санкції, пені, неустойки тощо.  

  Згідно з актом перевірки, окремі встановлені недоліки в діяльності підприємства можуть бути свідченням неналежної організації роботи управління транспорту та зв’язку Житомирської міської ради. Зокрема це стосується їх контролю та координації діяльності підприємства.

  Виходячи з акту можна зробити висновок, що протягом останніх років трамвайно-тролейбусне управління було повністю безконтрольним підприємством. Чому міська влада не була зацікавлена в тому, щоб зрозуміти, що насправді там відбувається і куди витрачаються бюджетні кошти – питання риторичне. Ми ж сподіваємося, що новий керівник підприємства виправить усі недоліки та виконає рекомендації контрольно-аналітичного відділу.

Новини Житомира

   
Авторизуйтесь, чтобы получить возможность оставлять комментарии

ОСТАННІ КОМЕНТАРІ

 

 

 

 

 

 

 

 

Погода
Погода в Житомире

влажность:

давление:

ветер:

Go to top
JSN Time 2 is designed by JoomlaShine.com | powered by JSN Sun Framework