Правда та міфи про валідатори й електронні квитки у Житомирі

  Колишній заступник міського голови Дмитро Ткачук роз'яснив ситуацію з приводу оплати проїзду банківськими картками та електронними квитками в міському громадському транспорті.

  Отож, пропонуємо вашій увазі детальні відповіді від Дмитра Ткачука на одні з найважливіших та часто заданих питань від пасажирів Житомира.

  «#ВалідаториВмаршрутках 2

 Лонгрід, але люди просять. 

  Впродовж тижня частенько доводилось коментувати питання даної теми. Часто прилітали теги під постами де люди намагаються з'ясувати інформацію, або вигадують і поширюють свої варіанти відповідей на питання, які не знайшли.

  В перший же день встановлення в приватних маршрутка валідаторів та можливості безготівкової оплати за проїзд підсумував найбільш частообговорюванні питання. Посилання на пост нижче. За тиждень назбирав ще ряд таких питань - відповідаю:

   Якою карткою краще платити?

  Як і писав в попередньому пості найуніверсальнішою і найнадійнішою є транспортна картка (еКвиток), така яка зображена на фото до цього посту. Ця картка виготовляється на замовлення КП “Житомиртранспорт” і поширюється у точках продажу на зупинках громадського транспорту. Адреси точок і режими роботи на сайті за посиланнями нижче. Єдиною функцією цієї карти (поки що) є оплата проїзду громадському транспорті тому вона найкраще підходить і сприймається системою. Всі валідатори її знають, вітаються і поважають, на відміну від банківських карток, які виготовляють різні картки, з різними чіпами і звичайно, що будуть відповідати: “проблема не з нашою картою, а тим обладнанням куди ви її прикладаєте”. Банківські картки є додатковою опцією, для тих хто їздить рідко, або гостей місто. Рідною для системи АСООП є транспортна картка (еКвиток), тому рекомендую купити собі саме таку картку. ЇЇ ціна 20 грн. Поповнити можна на будь-яку суму до 500. Вся ця інформація і навіть більше деталей за посиланнями нижче.

  Чи можна транспортною карткою розраховуватись в маршрутках.

  Тверде Так. За дописами людей в мережі, видно, що деякі працівників з мережі продажу та поповнення карток давали відповіді, що ці картки діють лише в електротранспорті та зелених автобусах. Так і було, доти, доки у маршрутках не було валідаторів. Тепер транспортна картка діє у всьому міському транспорті і читається всіма вадідаторами. Єдиним нюансом є те, що таке можливо при тарифному плані “Гаманець”, безлімітні пакети послуг для електротранспорту, як і раніше діють лише на електротранспорті. Тарифний план “Гаманець” може бути записаний, як на звичайну та і на учнівську картку.

  “Подвійні списання” з банківських карток.

  Легенди про те як з когось списались гроші посеред ночі та ще й за пару поїздок, а він вже спав і ніде не їздив, впевнено крокують фейсбуком. Важливо зазначити, що такі спостережливі поширювачі міфів не звертають уваги на попередні години своєї банківської виписки, коли вони користувались транспортом.

  Справа в тому, що система АСООП працює не як банківський термінал для прикладу в магазині і при валідації карти не відбувається он-лайн зв'язку з банком для списання коштів. Таке списання відбувається відкладено і може відбутися впродовж доби. Це дає можливість швидше здійснювати валідації карток не створюючи черг, як то часто буває в тих же магазинах, коли термінал шукає зв'язок з банком. Натомість списання по виписці відбувається не в фактичний час поїздки а пізніше. Тому, дійсно може бути так, що людина їздила пару раз за день в транспорті і лише ввечері з її банківської картки списались ці кошти. Більше того, якщо у людини навіть не було коштів на картці то система дозволить їй зробити одну поїздку в кредит і спиши кошти при поповненні рахунку. Гратися з цим не варто, бо при спробі повторної оплати, за відсутності коштів, карта може потрапити до чорного списку і бути заблокованою. Немає у нас ніяких подвійних списань, ми ж не Ньою-Йорк якийсь. ;-)

  Скільки учні повинні платити в тролейбусах і трамваях готівкою?

  Вартість разової поїздки, при оплаті готівкою, для учня в електротранспорті становить 5 грн. Саме так затверджено в рішенні виконкому. Ніяких знижок при оплаті готівкою не було і не має відповідно. Тут нічого не змінилося.

  Натомість як було раніше, учням можна придбати безлімітний пакет послуг для проїзду в електротранспорті і за 35 грн їздити скільки хочеш впродовж 30 днів, або поповнити транспортну карту з тарифним планом “Гаманець” і платити по 3 гривні.

  Дійсно в оголошеннях розміщених виконкомом в транспорті є помилка, але документом є не оголошення а саме рішення, тому так.

  “Відривні талончики” замість “квитки з валідатора”.

  Логічним є видача всіх квитків, незалежно від форми оплати, через валідатор. Він має таку функцію і це абсолютно передбачено нормативними документами. З коментаря начальника управління транспорту зрозуміло, що перевізникам дозволили видавати паперові квитки при оплаті готівкою. Ніякий наказ мінтрансу, як звучить за однією з версій, не зобов'язує щоб при готівковій оплаті були саме такі квитки. В наказі затверджені обов'язкові реквізити квитка, які так само передбачені і в квитку з валідатора. Тому дійсно, можна видати обидва види квитків, які саме видаватимуть в житомирських маршрутках залежить від позиції виконкому міськради.

 Для чого ця різниця в ціні при оплаті готівкою і безготівково?

  Різниця в цінах була запроваджена, щоб:

  - гривнею стимулювати людей придбати собі картку і платити безготівково;

  - таким чином, збільшити кількість безготівкових оплат;

  - зменшити частку готівки в транспорті;

  - наблизитись до об'єктивного підрахунку пасажиропотоку, бо всі безготівкові оплати зафіксовані в системі;

  - мінімізувати проблему видачі квитків пасажирам, адже при оплаті карткою він виходить автоматично.

  Начебто нічого не забув. Будуть питання - задавайте, тегайте, але не варто задовбувати, як це роблять деякі, бо місце в бан листі у мене нелімітоване», — відповідає на запитання Дмитро Ткачук.

Новини Житомира

 

Последнее изменение Четверг, 16/01/2020

Авторизуйтесь, чтобы получить возможность оставлять комментарии

ОСТАННІ КОМЕНТАРІ

 

 

 

 

 

 

 

 

Погода
Погода в Житомире

влажность:

давление:

ветер:

Go to top
JSN Time 2 is designed by JoomlaShine.com | powered by JSN Sun Framework