Італійська перлина в колекції музею

  Найвизначнішим у художньому зібранні Житомирського обласного краєзнавчого музею є розділ італійського мистецтва XVI-XVIII століття. В колекції зберігається картина італійського художника Паріса Бордоне “Свята родина зі Святим Іоанном Хрестителем”.

  Робота надійшла до музею з націоналізованої приватної збірки Ілінських-Стецьких.

  Паріс Бордоне — венеціанський художник XVI століття. Є відомості, що художню освіту здобув у майстерні італійського живописця епохи Відродження, головного представника венеціанської школи Тиціана Вечелліо. Про це свідчить і художня манера митця. Він добре засвоїв і довго експлуатував знахідки і риси ранньої манери Тиціана. Бордоне настільки вдало імітував ранню художню манеру вчителя , що деякі твори молодого художника плутали з ранніми творами попередника. Його роботи відрізнялися яскравою та пишною декоративністю. Деякий час художник працював при французькому королівському дворі за часів правління Франциска I, який був великим шанувальником ренесансних живописців Італії. Найбільший розквіт творчості Бордоне - 1520-1530-і роки. Саме в цей час він розробляє один з найулюбленіших мотивів раннього Тіціана, трактуючи традиційні теми “Свята родини” як ідилічні сцени спокійного відпочинку та тихої бесіди на тлі буколічного пейзажу з далекими пагорбами, округлими кронами дерев. Він часто писав Мадонну зі святими в ландшафті (sacra conversazione).

  Картина “Свята родина зі Святим Іоанном Хрестителем” ілюструє популярні історії про життя святого Іоанна, коли він і Христос вперше зустрічаються в дитинстві, коли Святе сімейство повертається з Єгипту.
 
 Композиція є яскравим прикладом сюжетного венеціанського живопису XVI століття. Передній план займає Свята родина: в центрі у дуже нетрадиційний спосіб Паріс Бордоне зображує Іоанна Хрестителя - не маленьким хлопчиком, а зрілим сильним чоловіком, який тримає на руках немовля Христа, ніби захищаючи його від усіх негараздів. Поряд святий Йосип, який дає маленькому Ісусу яблуко – символ нового Адама, який врятує людство. Марія з молитовником, символом її побожності, здається відчуженою від світу та глибоко зануреною у собі. На тлі інтенсивного зеленого кольору пейзажу виділяються яскраві кольори та складки одежі святих. Паріс Бордоне представляє Святу родину на тлі краєвиду так, що здається ніби святі та природа є одним цілим. Робота приваблює поетичним настроєм та філософським трактуванням сюжет.



Вікторія Винокурова
Старший науковий співробітник художнього відділу

Новини Житомира

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Последнее изменение Понедельник, 11/05/2020

Авторизуйтесь, чтобы получить возможность оставлять комментарии

ОСТАННІ КОМЕНТАРІ

 

 

 

 

 

 

 

 

Погода
Погода в Житомире

влажность:

давление:

ветер:

Go to top
JSN Time 2 is designed by JoomlaShine.com | powered by JSN Sun Framework