Конвертація із журналіста в декоратори: чесна історія Марини Синельникової

Рік тому головний редактор новоградської газети “Час Полісся” написала заяву про звільнення за власним бажанням.

Колись вона мріяла стати журналістом, сьогодні – вона мріє про великий склад для своїх декорацій. Рік тому вона писала план для останнього номера газети, а сьогодні створює план власного весілля. Хто ця дівчина, яка стрибнула “з місця в кар’єр”? Марина Синельникова розповіла нам про цензуру в Новограді-Волинському, свободу слова і власну творчу свободу, яку вона цінує понад усе.

– У тебе відбувся дуже серйозний перехід від журналістики в декор. Це особисто для тебе зріст чи вимушена дія?

– Для мене це зріст. Взагалі, я ще під час навчання роздумувала, чи правильно обрала професію. По диплому я видавець, редактор. Ще під час навчання бачила, що у моїх однокурсників був азарт до сенсацій. Я в собі його не відчувала. В мене вже тоді виникали внутрішні суперечності. Влаштувавшись в газету, я побачила світ з іншої сторони. Три роки журналістського досвіду не були даремними. Проте я все рівно відчувала, що стою на місті.

Так, з часом я стала редактором, але це було умовне редакторство, бо автономії я не мала. Особисто для мене це був лише запис у трудовій книжці. Мені хотілось творчої роботи, тоді як журналістика все ж більш нав’язувала офісну рутину. Хотілось розвитку, творчості, яку можна показати людям, почути feedback. З часом, я прийшла до того, що я хотіла б займатись масштабним декором.

– За ці три роки роботи в газеті, чого навчив тебе цей фах? Що перенесла в нову справу із журналістики?

– Я стала сміливішою, навчилася контактувати з людьми, бо ж треба інколи підійти до абсолютно незнайомої людини і щось в неї запитати. Перші “польові роботи” навчили переходити бар’єр особистої зони комфорту. Відпрацювала власну тактовність, толерантність, зрозуміла тонкощі роботи в колективі. Мої людські якості також зміцнювались. Зміцніла відповідальність, хоча я і так є по натурі відповідальною людиною.

om 19111701 1

– У нашому місті журналістика – є 4-ю владою?

 Ні. Взагалі, не тільки в нашому місті, а й в Україні, тільки в останні роки журналістика стала впливовою і дієвою. Хоча ще не зовсім результативною. Навіть ті резонансні журналістські розслідування, які ми бачимо, не призводять до очікуваних наслідків. Коли ми бачимо розслідування в Великій Британії, вони можуть змінити прем’єр-міністра, законодавство, порушити кримінальні справи. У нас поки що ні. З появою НАБУ почали брати до уваги журналістські роботи. У нашому місті, поки що, журналістика є інструментом влади.

– Якби не було такої цензури, у нашому місті зокрема, чи продовжила б ти писати?

– Ні. В мене були думки перейти в копірайтинг, або у фріланс. Але я не змогла. Чи може просто нова професія мене настільки поглинула... Були часи, коли було більше вільного часу, але в мене не лежала душа, не бралася клавіатура…

– Що спонукало написати заяву про звільнення: це було виважене рішення, чи була якась остання крапля?

 Краплі накопичувалися (посміхається). Спонукала також і цензура, що безперечно існує у Новограді, і повна відсутність вільного часу. Ми робили газету вечорами, ночами, вихідних не було, це теж мало неабиякий вплив. Десь щось у місті сталось – ти це переживаєш особисто, приходиш додому роздратований, не можеш вдосталь уваги приділити своїм близьким. Ти варишся в політичному бруді, в несправедливості, це все має тенденцію до накопичення. Де його дівати? Хтось із ближнього оточення може попасти під гарячу руку. До того ж, ні для кого не буде секретом, що усі ЗМІ комусь належать. Ти стаєш маріонеткою в руках власника цього ЗМІ і маєш виконувати його забаганки, випрошувати зарплату. Це все поступово наповнювало чашу терпіння, яка врешті переповнилася.

om 19111701 1

– “Mi Flor” –  це бізнес. А бізнес у Новограді-Волинському це також боротьба за виживання. Що дає сили боротися за право на існування кожен день?

– Раніше я б сказала, що почуття відповідальності, адже близькі бачать, що ти звільнився з стабільної роботи, і щоб не впасти в їхніх очах ти повинен сам себе рухати, щось комусь доводити. Зараз, коли є певні успіхи, коли щось не виходить, я озираюсь саме на здобутки. Не можна втратити те, що надбав. Декор в Новограді – це не просто. Ринок тільки починає розвиватись. Люди вже дивляться і шукають щось цікаве і неординарне.

Я не Христофор Колумб, проте взяла на себе невеличку місію – розвивати і будувати нове.

– Враховуючи стан економіки (ріст курсу валюти, цін, інфляцію) і тотальне безгрошів’я людей, звідки у них знаходяться гроші на... квіти?

– Моє переконання – гроші у людей є. Подивись: є люди, які їздять на машинах, які відпочивають у кав’ярнях, подорожують за кордон. Гроші є, просто у когось менше, а у когось більше. Мене тішить, що стає все більше людей, для яких декор – це така ж цінність, як і для мене. Крім того, не зважаючи на стан економіки, не зважаючи на війну ­– люди не перестають одружуватись. Єдине, що варто зауважити, що обмежені бюджети навчили мене використовувати підручні матеріали для створення ЧОГОСЬ з нічого. Я умію використовувати практично усе підручне, викручуватись. Це немов постійна гра у кмітливих та винахідливих.

– Назва “Mi Flor”, що вона значить?

– З іспанської це Моя квітка. Для мене це моя особиста квітка, я її посадила, вирощую, і вкладаю у неї усі свої сили.

om 19111701 1

– Де бралися кошти для старту, де шукала перших клієнтів?

– Взагалі це дуже класний бізнес, бо його можна будувати майже без капіталовкладень. Якщо є фантазія, смак, творчі нахили – можна почати з  друзів, зробити з того що є декорації, зняти постановочні фотосети, тим самим продемонструвавши ідею. В мене було саме так. Перше масштабне замовлення – це весілля подруги. Звичайно, капіталовкладення були, але на партнерських умовах. Зараз, оглядаючись, розумію це було бойове хрещення, адже весілля було в Коростені, в ресторані, де я була всього один раз. Три місяці скаженої підготовки, монтаж, а ще ж треба було і потанцювати на весіллі! (посміхаєтся) І саме тоді мені мама сказала: якщо ти вже вирішила, ти маєш рухатися далі. Було багато форс-мажорних ситуацій, і якщо вже після цього випробування бажання не згасло, я не мала права відмовлятися від задуманого.

У професії декоратора важливо самому шукати собі клієнтів. Не варто думати, що хтось прийде і замовить твої послуги. Я наприклад, сама пішла в студію і запропонувала задекорувати фотозону, на що отримала згоду.

А коли вже до мене звернулась перша замовниця напряму і попросила створити декор її весілля, я була дуже щаслива. Ретельно готувалася до зустрічі з нею, страшенно переживала, що вона захоче стандартне свято, таке як у всіх.

Мені дуже хотілось врешті робити незвичайні речі.

Але мені пощастило: прийшла наречена, якій якраз не подобається все типово-стандартне. Вийшло все дуже просто, стильно, максимум натуральних матеріалів.

У декораторів є свій моветон: не копіювати весілля, які показують у сумнозвісному серіалі “Санта Барбара”. Так, Америка трендсеттер, але цей серіал на екранах був 30 років тому! Тобто, 30 років пройшло, а наші люди досі використовують кальку всього американського.

– Ти надивилася вже на всілякі весілля, і ось в травні буде твоє. Чи важко самому собі надавати послугу декоратора? Чи чоботяр без чобіт?

 Я завжди закликаю своїх клієнтів: це повинне бути ваше свято. Шукайте відповідь у собі, чого бажаєте саме ви. Весілля повинно бути перш за все для вас і про ваше кохання, а вже потім для всіх інших. Це має бути свято з душею замовників, але зроблене моїми руками. Я закликаю своїх клієнтів до індивідуальності. Моє буде – для нас двох. Проте точно скажу, що там не буде запускання голубів, конкурсів з кульками між ногами, кусання короваю.

– Читала в твоєму Instagram, що ти зробила собі татуювання і мама, дізнавшись, спитала, чи це на все життя. Так-от “Mi Flor” – це на все життя?

– Можливо, зміняться інтерпретації, форма, але все-рівно я не покину заняття творчістю. У будь-якому випадку я буду займатись event-бізнесом, бо вся ця атмосфера весіль і свят мене захоплює. Я люблю свою справу. Не виключаю, що якщо переїду в інше місто чи в другу країну, поступлю на службу в якісь імениті студії. Проте, хочеться, щоб саме мій “Mi Flor” став потужною компанією з іменем. А от в офіс я точно не повернусь. Разом із усіма тими задачами, які мені самій доводиться вирішувати, зі складнощами, я отримала свободу. Зараз я сама несу відповідальність за своє життя, за свій успіх і за свій розвиток. Якщо щось у мене не буде вдаватися, це буде лише моя відповідальність.

om 19111701 1 ;– У Новограді-Волинському “Mi Flor” – це стартап. У нього є тут майбутнє чи треба виходити за межі міста?

– Звичайно, треба виходити. Тут може бути розвиток, якщо будуть розвиватись суміжні сфери: коли почнуть з’являтись організатори свят, ведучі з новими поглядами, фотографи зі свіжим баченням. Зараз між тими спеціалістами, які працюють в місті немає співпраці. Мені ж хочеться, щоб весілля – стало цільним, режисерським продуктом, де продумана найменша деталь. Має бути прописана індивідуальна програма, кожен розважальний номер має бути продуманий у стилі молодят.

Варто відзначити, що публіка зараз розбалувана, її вже не здивуєш “чоботами”. Потрібно щось нове. В інших містах проводять цікаві інтерактиви, майстер-класи, гості залучені в якості дійових осіб. Проте, тут є своє замкнене коло: без клієнтів, які хочуть високий рівень послуг – не з’являться висококласні професіонали. Разом з тим, без спеціалістів, які пропонують такі послуги – самі люди цього не захочуть. Поки ти не запропонуєш, люди не розуміють, що можна робити інакше. Тому і  виходить стандартне 155-те весілля, як у всіх.

– Звичайний день декоратора – який він?

 Слід розуміти, що декор – це не робота в день весілля. Процес розпочинається задовго до дня Х. Взагалі, декоратор має бути і хорошим психологом, щоб уміти запропонувати людині те, що їй подобається, і разом з тим таке, де він зможе себе проявити. Не шаблонно, не скопіювати у когось, додати щось свого. Цьому я ще вчуся, стараюся, щоб кожного разу було краще.

Крім того, треба вміти приготувати презентацію, треба бути бухгалтером, щоб вірно прорахувати кошторис. Я собі не дозволяю змінювати кошторис, якщо я на початку прорахувалась. Як порахував спочатку – так і маєш.

А про мій день – якщо немає на носі замовлень, то це постійний пошук ідей, натхнення, переписка з клієнтами вдень, і вночі (з молодими мамочками особливо). Ми працюємо не по графіку, ми завжди на зв’язку. А натхнення – воно підживлюється, книгами, фільмами...

– Що ти зараз читаєш і що надихає робити свою роботу?

– Зараз я читаю ReWork (Джейсон Фрайд і Девід Хайнемайер). Почата також біографія Генрі Форда і книга про Google. Насправді, зараз мало для читання часу і від цього душа болить. Із художньої літератури останнє, що вразило, це брати Капранови “Забудь-річка”, книга багато що пояснює про наше сучасне, відсилаючи до минулого.

– У тебе велика команда людей?

– Моя головна команда – це мій чоловік. На монтажі я без нього взагалі не можу. Під час підготовки намагаюся справлятися сама. Команда потрібна під конкретний захід, і я залучаю людей, на яких можна покластися. Зараз даю лайфхак для тих, хто збирається спробувати себе у цій справі: не витрачайте гроші на оренду офісів і типові штампи. Мій офіс у телефоні і в комп’ютері. Проте, я дуже хочу привчити людей, що за творчість інших – треба платити. Я не повинна сама піднімати коробки з реквізитом, бути сама перевізником, монтажником і при цьому ще й творчо мислити. В кошторисі повинні бути окремі статті для цього, і окремо за роботу декоратора.

Також завжди намагаюся бути на боці клієнта – не просто витрачати його гроші, а раціонально їх перерозподіляти. Не розпорошити, а зекономити і все-рівно продемонструвати якість.

om 19111701 1

– Ви з колективом перші у місті почали робити workshops – колективні фотосети з продуманою стилістикою. Яка основна мета даної роботи?

– А як люди по-іншому зможуть дізнатися про те, що ми вміємо? На словах ти можеш багато розказати, а коли покажеш – зовсім інша реакція. Так ми наповнюємо власне портфоліо. Плюс, це дозволяє реалізувати якусь ідею, на яку в тебе немає клієнта. Це один із інструментів, який рухає ринок, і допомагає знайти однодумців.

– З позитивом розібрались, все виглядає гарно, чудові світлини і всі замовники задоволені. А негатив який в даній професії? Яка інша сторона медалі?

– Не знаю, чи це буде відповіддю, проте найгірше, це коли декоратори ловлять “зірку” і думають, що вони вже знають все. Тут немає стелі, до якої можна піднятися. Все що відбуваєтся в світі – напряму впливає на event індустрію. Увесь час потрібно бути в тренді, в курсі новин, постійно себе підживлювати. Головний мінус – коли людина такої професії розслабляється, а на цьому приходить декоратору кінець.

Джерело: novograd.city

Новини Житомира

Авторизуйтесь, чтобы получить возможность оставлять комментарии

ОСТАННІ КОМЕНТАРІ

 

 

 

 

 

 

 

 

Погода
Погода в Житомире

влажность:

давление:

ветер:

Go to top
JSN Time 2 is designed by JoomlaShine.com | powered by JSN Sun Framework