×

Предупреждение

JUser: :_load: Не удалось загрузить пользователя с ID 657.

У Малині можуть запровадити погодинну подачу води

  Міська влада до цих пір не знайшла можливості компенсувати збитки ТОВ «Малин Енергоінвест», яке подає воду малинчанам.

  Керівництво підприємства попереджає: якщо ситуація не зміниться, доведеться подавати воду за графіком, -про це повідомляє infomalin.biz

  Минулого місяця на сайті Малинської міської ради опублікували проект рішення «Про встановлення тарифу на послугу з водовідведення, яка надаватиметься споживачам товариством з обмеженою відповідальністю «Малин Енергоінвест». У цьому проекті рішення від 2 серпня було зазначено те, що тариф може зрости до 29,71 грн/куб.м для населення та 38, 47 грн/куб.м для бюджетних та інших установ.

  Одразу варто зазначити, що виносити на розгляд сесії питання такого характеру є дещо дивно. Адже підвищення тарифів – це прерогатива міського виконкому, а не депутатів. Однак виконком раніше не погодив підвищення тарифів за водовідведення. Відтак, міський голова Малина Олексій Шостак вирішив чомусь доручити таке непросте рішення міським обранцям.

  Втім, як і передбачалось, на черговій сесії проект рішення про підвищення тарифів на водовідведення не набрав достатньо депутатських голосів. А це говорить про те, що питання із збитковою діяльністю ТОВ «Малин Енергоінвест» досі не вирішене.

  Попередньо варто нагадати, що водовідведення у Малині ускладняється тим, що підприємство не забезпечує повністю технологічний збір, транспортування та очищення стоків. Кінцевим надавачом цих послуг є «банкнотка», яка диктує свою ціну. Як вже писав ІнфоМалин, раніше «банкнотка» підвищила ціну приблизно на 7 грн з копійками за кубічний метр.

  «Відповідно, зараз ми платимо їм 14 грн 10 коп. за очищення, і це при тому, що вся Україна платить по 5 грн. Через це маємо станом на 6 вересня близько 3 мільйонів гривень збитків», – повідомив ІнфоМалин Микола Корнійчук, директор ТОВ «Малин Енергоінвест».

  Додамо, що частиною четвертою статті 31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» чітко визначено: у випадку встановлення органом місцевого самоврядування тарифів на житлово-комунальні послуги на рівні, що унеможливлює отримання прибутку, орган, який їх затвердив, зобов’язаний відшкодувати з відповідного місцевого бюджету виконавцям/виробникам різницю між встановленим розміром цін/тарифів та економічно обґрунтованими витратами на виробництво цих послуг.

  Відтак, дотримуючись законодавства, Микола Корнійчук, як і належиться, подав розрахунок до органу місцевого самоврядування для коригування тарифу.

  «Однак наразі міський голова на чолі з виконкомом відмовились брати на себе відповідальність по підвищенню тарифів. Вирішили перекласти рішення на плечі депутатів, які подумали, що підвищення тарифів не їхня компетенція і не проголосували за дане рішення. Як ми маємо працювати дальше, я уявлення не маю», – нарікає Микола Корнійчук. 

  Керівник підприємства попереджає: якщо міська влада у найближчі місяця не відшкодує збиткові кошти, у кращому випадку – доведеться подавати воду погодинно. У гіршому – підприємство взагалі можуть закрити, адже воно не може постійно працювати «у мінус».

  «Щомісяця наша заборгованість «банкнотці» зростає приблизно на 400-500 тисяч гривень. На останній сесії міської ради мер повідомив, що кошти на відшкодування невідомо, коли з’являться. Можливо, з його слів, їх закладуть при плануванні бюджету на наступний, 2019-ий, рік. До нічого конкретного не домовились. Тому я змушений збирати профспілкові збори, аби обговорити подачу води по графіку, бо не можу спокійно вводити підприємство у таку боргову яму.

  А що робити? Інші міста у таких випадках тільки такі рішення і приймають, бо не бачать виходу і ситуації. Ми не у кращих умовах. Поки міська рада знайде кошти, ми матимемо ще більші борги. А, можливо, треба діяти ще радикальніше – і взагалі закриватись», – говорить директор ТОВ «Малин Енергоінвест».

  Микола Корнійчук говорить, якщо були б кошти, підприємство могло б відмовитись від послуг «банкнотки» і самостійно займатись водовідведенням.

  «Для цього, по-перше, потрібно, щоби очисні споруди були безпосередньо на підприємстві. Таким чином ми могли б контролювати за тими стоками, які викидаються. Повинне бути розмежування на промислові стоки і на побутові. По-друге, було б добре модернізувати систему, адже у нас працюють застарілі насоси, які споживають багато електроенергії. Але на це все необхідні чималі суми…», – повідомляє він. 

  Із його слів, ситуацію погіршує також те, що населення Малина масово не платить за водопостачання і має своєю чергою заборгованість перед ТОВ «Малин Енергоінвест».

  «Будь-яка несплата переходить у розряд збитків або різниці у тарифах. У нас сьогодні невідшкодованої різниці у тарифах органами місцевого самоврядування – до 9 млн.грн. Загальна дебіторська заборгованість серед населення – складає близько 6 млн.грн. Якби сьогодні і місцева влада, і населення виконували свої обов’язки, ми були б, звісно, у кращій ситуації. Проте вплинути на населення дуже важко. Ми вже і рейди проводили, та окрім поламаних п’яти телевізорів, які вилучили, нічого не домоглися. Зазвичай «закривають» борги лише тоді, коли продають житло», – резюмує Микола Корнійчук.

Олена Петренко, Інфо Малин

Новини Житомира

 

 

Последнее изменение Понедельник, 10/09/2018

Авторизуйтесь, чтобы получить возможность оставлять комментарии

ОСТАННІ КОМЕНТАРІ

 

 

 

 

 

 

 

 

Погода
Погода в Житомире

влажность:

давление:

ветер:

Go to top
JSN Time 2 is designed by JoomlaShine.com | powered by JSN Sun Framework